dimecres, 13 de març del 2013

Un passeig per la història de Sagunt

El passat diumenge 3 de març, un grup de xiquets/es i educadors/es del nostre centre vam realitzar una excursió a la ciutat de Sagunt per visitar els principals monuments històrics d’aquesta.

A les 9:30 h vam quedar a l’estació de Puçol per tal d’agafar el tren en direcció a Sagunt. Desprès d’un viatget molt curtet, uns 5 minuts, vam arribar a l’estació de Sagunt i ens vam dirigir a la plaça Cronista Chabret, lloc on teníem previst esmorzar. Pel camí ens vam quedar animant als corredors de “La carrera solidaria de Sagunt”, on fins i tot teníem un representant del nostre Centre.

En acabar arribarem al nostre primer destí, era hora de recarregar les piles amb un bon esmorzar. Després començarem la nostra ruta turística per la ciutat de Sagunt. La primera parada del nostre recorregut va ser la casa dels Berenguer, un palau renaixentista on vam poder contemplar el mur del temple de Diana, els banys jueus i una exposició d’art modern que albergava aquell dia el palau.

En eixir de la Casa dels Berenguer començarem el sinuós i empinat camí cap  el Teatre Romà i el Castell de Sagunt. La primera parada d’aquest va ser el Teatre on vam observar la grandiositat del monument des de les graderies d’aquest  i més tard ens vam endinsar per els corredors i racons del monument Romà. En acabar de veure el Teatre Romà ens varem dirigir cap a la segona para del camí, el Castell de Sagunt, antiga fortalesa característica del municipi on vam estar en cadascuna de les set places que la formen i també vam poder gaudir de les vistes meravelloses que ens oferia dels voltants de Sagunt.

Una vegada vist tot el que el Castell de Sagunt ens podia oferir vam començar el camí de tornada cap a la plaça Cronista Chabret. Pel camí ens vam parar a l’últim dels llocs que visitaríem, el Museu Arqueològic de Sagunt, museu d’origen renaixentista que estava ple de troballes que havien anat apareixent en les excavacions del municipi i de la resta de la comarca.

Una vegada acabada la nostra ruta turística i arribats a la plaça Cronista Chabret ens disposarem a dinar i jugarem un poc als parcs que hi havia a la plaça. En acabar començarem el camí de tornada cap a l’estació per agafar el tren de tornada a Puçol on ja estaven esperant-nos tots els pares per a tornar a casa i acabar així un diumenge diferent.