Diari de Les Mines 15

Hola a tots i totes!

Us donem la benvinguda al Diari de Campament de Les Mines 2015. Enguany el lema del campa és: Pirates del Carib!

Dia rere dia compartirem les aventures del capità Jack Sparrow i els seus amics i enemics.

Ací publicarem cada dia un breu resum de les coses que hem anat fent i com ens ha anat la jornada. També posarem alguna que altra foto per a que pugau veure com de bé s'ho estem passant.

Finalment, dir-vos que esperem poder actualitzar-lo de manera puntual totes les nits, però estarà condicionat a la disponibilitat de la conexió a Internet i de la nostra pròpia.

Rebau una cordial salutació,

L'Equip (pirata) d'Educadors.
__________________________________________________

DIA 1

Ja estem en el campament! El viatge ha anat genial! Després de carregar els autobusos, com ja sabeu, anàrem a que Ismael ens despedira. Esmorzarem com ja és tradició en Los Maños  i a hora de dinar ja estàvem en el Campament preparats per a dinar i muntar les tendes. L’oratge amenaçava en ploure però aguantà bé i ens deixà plantar-les tranquil·lament. Finalment, per la nit ens vam convertir en pirates!! Uns quants pirates ens ensenyaren les nocions bàsiques de pirateria però abans de poder acabar el joc, vam veure una escena preocupant: Una jove Elisabeth Swann rescata a un xiquet víctima d’un naufragi. Esperem que els pròxims dies anem esclarint un poc què és el que ha passat...

DIA 2

Hui el dia ha anat molt bé també! Ara que ja teniem totes les tendes en peu i tot el campa a punt hem pogut disfrutar de un dia de jocs. Després de desdejunar i donar-li gràcies a Dèu per l’alegria d’un nou dia hem netejat un poc el campa per a tindre’l ben “aseaet”.  Després hem hagut de rescatar a Elisabeth Swann de les mans del temible Barbosa. Això amb l’ajuda de Jack ens ha resultat prou fácil, ja que la mar estava en calma. Refrescar-se a la piscina just abans de dinar sempre senta genial, però hui ha segut imprescindible. Encara que abans de acabar de dinar ens ha plogut i hem hagut de refugiar-nos dins del menjador. Despres de fer un talleret de pulseres hem berenat i hem gaudit d’un ratet de temps lliure. A la nit ens hem endinsat en la investigació més emocionant que ens podriem haver imaginat. Haviem de resoldre el gran misteri que s’amaga darrere de la Perla Negra…

__________________________________________________

DIA 3

En el dia de hui s’ho hem passat molt bé!! Després de esmorzar i fer els serveis corresponents a cada grup, se n’hem anat de “rally” per diverses illes del Carib, i amb l’ajuda dels tripulants de la Perla Negra, hem trobat per fi Illa Morta.
Encara que hem tingut mal oratge, gràcies a Déu se les hem arreglat per poder fer una misa de vesprada tots junts refugiats en el menjador. Després de sopar, hem sigut capaços de derrotar al capità Barbosa amb l’ajuda de Jack Sparrow.

__________________________________________________

DIA 4

Al desdejuni d’aquest matí hem vist com capturaven a Will i a Elizabeth per col·laborar amb Jack, i hem decidit anar a ajudar-los, firmant un tracte amb Davy Jones per rescatar-la. A més els majors han eixit hui a fer el vivac.
Per la vesprada preparàrem l’ambientació de la gala de la última nit amb l’ajuda dels monitors i finalment, per la nit, vam haver de cancel·lar el Robinson per culpa de la pluja però així i tot ens ho vam passar molt bé fent el joc dins del campament.

__________________________________________________

DIA 5

En el dia de hui, rescatàrem a Elisabeth de la presó i intentarem aconseguir la clau per a obrir el cofre de l’Home Mort, en el que es troba el cor de Davy Jones. Amb eixe cor podríem prendre el control de l’Holandès Errant. Va ser un joc molt entretingut amb proves divertidíssimes.
Per la vesprada ens posarem sensibles, ja que férem un joc on tractarem les emocions i acabarem amb una ronda d’abraçades amb els amics del grup!! Ah! Se’ns oblidava! Els del vivac tornaren per la vesprada després d’haver dormit en la ermita del poble. Tornaren “sanos y salvos”, però amb bufetes en els peus.
Per la nit passarem por... Per fi va aplegar la nit del terrorífic en el que vam conèixer a la xica de la curva!!!!!

VIVAC

Afegim també una xicoteta resenya sobre el vivac que férem els grups d'Experiència II, Estil I i Estil II.
Tot i que no puguerem fer el recorregut que haviem programat degut a l'oratge, vam eixir el dijous camí de la Fuente del Hocino, que està a 8 km del campament. Arribàrem a hora de dinar i ens refrescàrem en l'aigua gelaeta de la font. Després de descansar un ratet eixirem cap a Rubielos de Mora (8.5 km) per a passar la nit. La pluja ens amenaçava durant tot el camí de la vesprada però ens va respectar. sobre les 6 arribarem al poble i buscarem un lloc per a dormir. A la fí, el retor de la parròquia de Rubielos (Paco), ens va obrir l'Ermita de Santa Ana i passarem la nit allí.

Pel matí s'alçarem i passarem el dia a la piscina. Després de fer-nos el dinar, vam eixir cap al campament, que està a uns 5 km de Rubielos de Mora. Arribarem sobre les 6 de la vesprada i ens pegarem la dutxeta que tant necesitàvem.

Acabarem cansats però ens ho hem passat molt molt bé!

__________________________________________________

DIA 6

Hui era el dia d’anar al poble. Vam començar el dia fent un joc per a amenitzar el viatge fins a Rubielos de Mora. Jack Sparrow ens acompanyà durant tot el trajecte custodiant amb molta cura un pot plé d’arena que sols ell sabia el que significava, i un cofre. Una sèrie de personatges que ens van anar furtant el cofre i recuperant-lo. A la fi, Davy Jones es va eixir amb la seua i ens va furtar el cofre... Però Jack tenia un as amagat a la mànega, tot i que no li va eixir molt bé.

Per la nit, lamentablement, Jack mor atrapat pel Cracken. Però en lloc de plorar, el vam despedir com es mereixia, divertint-se en la taverna. Fins que la Tia Dalma ens digué la manera de poder recuperar-lo.

__________________________________________________

DIA 7

Aquest matí hem estat de viatge a Singapur, buscant la manera de rescatar a Jack Sparrow. Per a això hem hagut d’aconseguir un mapa que ens ha portat fins a l’inframon, on finalment, a la nit hem aconseguit trobar a Jack entre moltes ànimes que ens han pegat algun sustet; però ens agraden molt estos jocs i s’ho hem passat molt be!
Per la vesprada hem tingut una celebració de la paraula en la que s’ha entregat la paraula a les noves educadores, enhorabona Celia, Isabel, Tamara i Meritxell!!! A més, el cap de Campament i la Cap de Centre tenien una sorpresa preparada per a la resta dels educadors. Abans, els rites de la creu i el credo no es donaven, i per tant, els educadors no els han rebut. Hui els han rebut de mans dels xiquets. Ha sigut molt emotiu! Les misses al campament sempre són d’allò més especials!
Ja va millorant l’oratge i hui ens ha fet un dia fenomenal durant tota la jornada, feia més calor que a Puçol! Fins demà!!

__________________________________________________

DIA 8

En el huité dia de campament, Jack ens ha dit que havíem d’arribar fins al lloc on s’anava a celebrar l’assemblea  pirata i s’anaven a reunir els Senyors Pirates per a decidir com enfrontar-se a la Companyia de les Índies Orientals.
Pel camí ens vam trobar a Will i ens va demanar ajuda per a fer que la CIO arribara a l’Assemblea perquè havia fet un tacte en ells per salvar son pare. Però Jack ens va descobrir i va expulsar a Will del vaixell.
Durant l’Assemblea de la nit, entre tots els pirates decidirem que ens hem d’enfrontar a la CIO, i nomenarem a Elisabeth com a Reina dels Pirates.
Durant la vesprada férem un joc didàctic en el que reflexionarem sobre la pobresa, especialment a Espanya. Ens vam conscienciar un poc sobre els desnonaments i la fam i vam conèixer diferents ONGs que treballen per erradicar aquesta situació.
Pel que fa a l’oratge, ens ha fet molt bon solet i prou de caloreta però a l’ombra sempre s’està millor.

__________________________________________________

DIA 9

Aquest  matí hem lluitat contra la Companyia de les Indies Orientals per a aconseguir el Cofre de l’Home Mort.  Primer fèiem varies proves per a aconseguir monició (globus d’aigua) i després hem fet la gran batalla en la que Jack Sparrow ens ha entregat el Cofre.
Per la vesprada hem fet una xicoteta reunió amb els nostres educadors i per la nit, després de proclamar a Will com a Capità de la Holandès Errant, hem anat a buscar el mapa que ens portarà demà a la Font de la Eterna Joventut.
Ens queden poquets dies de campa i estem a tope encara!!!!

__________________________________________________

DIA 10

Ja estem arribant quasi al final del campa i encara que estem cansats, s’ho hem passat tan bé o millor que el primer dia. Hui hem fet un gran joc tot relacionat amb l’aigua que ens ha servit per a refrescar-nos una miqueta. Vos ho asegurem, no ha quedat ningú sec! Després de dinar hem descansat un poquet i hem fet un talleret molt entretingut.  En acabar-lo, educadors i xiquets hem jugat els uns contra els altres a una gran quantitat de jocs diferents i divertidisims. Esta vegada, han guanyat els educadors però que no s’acostumen eh!! . Per la nit, després de dutxar-se i sopar, hem anat a trobar un parell de calzes antics i una llagrima de sirena. Encara no tenim clar com acabarà tot però ens ho hem passat molt bé durant tot el dia. Donem gràcies a Dèu pel dia de hui i ens gitem per a recuperar forces per a demà.

DIA 11

Hui és l’últim dia que passarem sencer al campament!
s’hem alçat molt tristos i amb nostàlgia, però alhora amb moltes ganes de viure el final d’aquest meravellós campament, la gran batalla!
Ha sigut molt divertida, s’hem tirat globus d’aigua, pasta… s’hem embrutat un poc, i ens encanta, però tots hem utilitzat la roba per a tirar, així que tranquils tots!!
Per la vesprada ens ha caigut una gran tromba d’aigua i granís però estàvem preparats i ens hem amagat de seguida dins del menjador.
Per la nit ens hem disfressat amb una camiseta que nosaltres ens havíem fet, s’hem fet moltes fotos al photocall i hem tingut un súper sopar especial: hamburguesa completa, amb nuggets, ous, creïlles fregides, calamars, llonganisses…coca-cola i de postres gelat!
Després s’han entregat els premis de les pirata-olipiades i els premis individuals del campament i ha començat la gran festa amb música i actuacions especials!

__________________________________________________

DIA 12

Últim dia de campament. Ens hem alçat pel matí i en un temps rècord hem arreplegat totes les tendes baix l'amença constant de pluja. Els més majors han tirat una maneta als més menuts i després als educadors.
Amb molta tristesa agafem el camí cap a Puçol amb la motxilla plena de records inoblidables (i roba bruta). Ha segut un Campament plé d'emocions i aventures, de rises, bromes, "remolinos" a la piscina... Un Campament de moments especials i irepetibles. Ha sigut, sense dubte, UN CAMPAMENT PIRATA!!!